DOCÊNCIA DE ANTROPOLOGIA EM CONTEXTO DE PANDEMIA DE COVID-19

Desafios, estratégias e aprendizados de três experiências de estágio-docência

Authors

  • Francine Costa Universidade Federal de Santa Catarina
  • Carolina Giordano Bergmann Universidade Federal de Santa Catarina | Instituto Federal Catarinense
  • Pâmela Laurentina Sampaio Reis Universidade Federal de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.48006/2358-0097/V9N2.E9213

Keywords:

anthropology teaching, remote teaching, pedagogical practices, pandemic

Abstract

The limitations imposed by the COVID-19 pandemic on higher education raised relevant challenges for the teaching of Anthropology. This article aims to discuss three internship-teaching experiences that took place between 2020 and 2022 in courses offered in undergraduate majors in Anthropology and Social Sciences at the Federal University of Santa Catarina. We reflect on the possibilities, scope and limitations of online teaching and learning, through the analysis of methodological choices and pedagogical strategies developed by us. Our experiences evidenced that even amid limitations of this teaching modality, it is possible to promote the development of central skills in Anthropology teaching. We believe that such reflections can become a source of engagement and inspiration for pedagogical practices.

Author Biographies

Francine Costa, Universidade Federal de Santa Catarina

Programa de Pós-graduação Interdisciplinar em Ciências Humanas | Florianópolis, Brasil

Carolina Giordano Bergmann, Universidade Federal de Santa Catarina | Instituto Federal Catarinense

Programa de Pós-Graduação Interdisciplinar em Ciências Humanas | Técnica em Assuntos Educacionais

Florianópolis, Brasil | Blumenau, Brasil

Pâmela Laurentina Sampaio Reis, Universidade Federal de Santa Catarina

Programa de Pós-Graduação Interdisciplinar em Ciências Humanas | Florianópolis, Brasil

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Published

2024-06-23

How to Cite

Costa, F., Giordano Bergmann, C., & Laurentina Sampaio Reis, P. (2024). DOCÊNCIA DE ANTROPOLOGIA EM CONTEXTO DE PANDEMIA DE COVID-19: Desafios, estratégias e aprendizados de três experiências de estágio-docência . Novos Debates, 9(2), 1–25. https://doi.org/10.48006/2358-0097/V9N2.E9213

Issue

Section

Pedagogies